Beiträge von Espny
-
-
-
So weit ich weiß, nehmen die JVC keine Eingangssignale mit 48Hz an. Angeblich läuft eine Anfrage über eine künftige Implementierung seitens JVC.
-
-
Da wird sich nichts grossartig mehr ändern bis zum finalen Update.
Wenn das möglich wäre hätten sie es sicherlich berücksichtigt, oder JVC ist sowas von den Kundenwünschen entfernt das gedacht wird das alle happy mit dem Lüfter wären.
Abwarten!
-
Finde das auch sehr ernüchternd. Es wäre wünschenswert gewesen, dass sich die Lüfterdrehzahl prozentual in kleinen Schritten erhöht. Aber Kris Deering hat zumindest deswegen nochmals bei JVC angeklopft, mal sehen, wie es weiter geht...
-
-
Soweit ich orientiert bin, teilt der Lumagen das 16:9 Bild in rechteckige 9 Segmente (3 Spalten und 3 Reihen) auf, die dann einzeln für die on-the-fly DTM Berechnung herangezogen werden.
Okay, das ist mir neu. Wenn dem so wäre und man das tatsächlich sähe, würde ich eher auf einen Defekt des LRP schlissen.
-
Man erkennt dabei beim verschärften Hinschauen sogar die Bereiche der 9 Felder im 16:9 Bild, für die berechnet wird. Ist aber alles kein Drama, da es nur sporadisch auftritt.
Kannst Du mir erklären, was Du mit 9 Bereichen meinst?
Insgesamt hatte ich genau 2 Softwareupdates seit 2021 und stehe nun bei 082623. Dire läuft bei mir stabil; das Bild hatte sich damit deutlich verbessert und ausserdem ist derzeit das Problem mit dem Diamond Hatch Bild gelöst, welches mich nach dem 1. Update konfigurationsabhängig geplagt hatte.
Ich renne auch nicht grundsätzlich nicht jedem Update nach, solange nicht signifikante (und nicht "minor") Verbesserungen benannt sind. Never change a running system.
Das wäre mir dann persönlich doch zu wenig. Gerade das DTM, die 12 Bit Pipeline und Auto Aspect haben zwischenzeitlich signifikante Sprünge gebracht.
-
Als Mac-Nutzer muss ich ohnehin für jedes Update mal zu Grobi, da kann man gerne mal ein Update auslassen, bevor ich mich dort einmiete . DieUpdate Prozedur des Lumi ist leider etwas anachronistisch….
Wie kommst Du denn darauf? Ich mache das bereits ausschliesslich mit dem Mac und das seit 7 Jahren. Früher mit Bootcamp und jetzt mit Parallels Desktop.
-
Danke für diese Info!
-
Warum steht denn beim Sensor SpyderX?
-
Was das Timing angeht, so ist das wohl tatsächlich von Gerät zu Gerät unterschiedlich. Ich weiß nicht exakt, ob das an den verbauten FPGAs liegt oder am Mainboard etc.!
-
Hat bei mir FPGA Timing Probleme, blinkender Streifen am rechten Rand während Menü vom Zappiti. Patrick arbeitet bereits am Fix.
-
Das finde ich auch durchaus praktisch. Wenn man ehrlich ist, hätte da schon von Anfang an dort hingehört. Ich habe diesen Build auch getestet, das neue DTM ist echt Wahnsinn! Ich weiß noch, wie oft ich mich im AVS über fehlenden Punch beschwert habe. Diese Zeiten sind endgültig vorbei. Das Einzige, was mich etwas stört ist, dass man das DTM im Menü nicht mehr Ein- bzw. Abschalten kann. Mir hat es immer gefallen, die Magie des DTM zu bestaunen.
-
Hahaha....! Aquaman ist schon seit Jahren in der UHD Sammlung! Da, wo er auch hingehört! Natürlich nebst der 3D Version.
-
Ja, das ist in der Tat sehr hart!
-
Mache mir auch extrem Sorgen, dass Zappit Video und das Scrapen dann nicht mehr funktionieren. Ich habe da wahnsinnig viel Arbeit und Zeit investiert. Hoffen wir, dass eine App das Problem lösen kann und wird!
-
Aus dem AVS Forum:
Dear All
It’s with the greatest sadness that I have to announce that Zappiti will be over soon.
As you already know, we are fighting since January to keep our baby alive, but unfortunately Justice has refused to hear us….
We have done everything we could , we have worked without being paid to maintain customers happy waiting to have the Go to continue, but now the Cloud will be disconnected before the end of the year.
What does that mean for customers?
Zappiti Video will no longer work for the players and the NAS. Customers can always create an offline collection to keep it working even after the close down, but the new movies won’t be identified anymore.
Zappiti Explorer will still work and people will still be able to access their movies in their NAS or the internal HDD.
For the NAS owners, they will still be able to rip and to have access to their files. They will be able to keep their actual collection but with not further possibilities for identifying the new Movies on Zappiti video.
What do you tell to your customers?
That Zappiti is liquidated unfortunately, that we tried everything to continue but that we have been shut down for good
Is it really over?
We are working on a solution to propose to all the Zappiti users.
The plan is to install a new App, so they can continue to enjoy their Zappiti products. There will be a small fee for that App but at least they will be proposed a solution.
They will have to create a new account and a new collection, it’s impossible to retrieve the customer’s collection unfortunately. It will be based on a new cloud.
Repair and services
All players under warranty will be taken care by Let’s get Physical , the parts will be exchanged at no fees but the labor and shipping will be at customer’s expense.
The players out of warranty will be taken care of by Let’s get physical with the usual fees.
I will keep you all posted on the progress of the App
I’m terribly sorry for this situation that will put us all in a difficult position, but tell your customers that we are trying our best to find a way for a fair solution.
Warm regards"
-
Aus dem AVS Forum:
Dear All
It’s with the greatest sadness that I have to announce that Zappiti will be over soon.
As you already know, we are fighting since January to keep our baby alive, but unfortunately Justice has refused to hear us….
We have done everything we could , we have worked without being paid to maintain customers happy waiting to have the Go to continue, but now the Cloud will be disconnected before the end of the year.
What does that mean for customers?
Zappiti Video will no longer work for the players and the NAS. Customers can always create an offline collection to keep it working even after the close down, but the new movies won’t be identified anymore.
Zappiti Explorer will still work and people will still be able to access their movies in their NAS or the internal HDD.
For the NAS owners, they will still be able to rip and to have access to their files. They will be able to keep their actual collection but with not further possibilities for identifying the new Movies on Zappiti video.
What do you tell to your customers?
That Zappiti is liquidated unfortunately, that we tried everything to continue but that we have been shut down for good
Is it really over?
We are working on a solution to propose to all the Zappiti users.
The plan is to install a new App, so they can continue to enjoy their Zappiti products. There will be a small fee for that App but at least they will be proposed a solution.
They will have to create a new account and a new collection, it’s impossible to retrieve the customer’s collection unfortunately. It will be based on a new cloud.
Repair and services
All players under warranty will be taken care by Let’s get Physical , the parts will be exchanged at no fees but the labor and shipping will be at customer’s expense.
The players out of warranty will be taken care of by Let’s get physical with the usual fees.
I will keep you all posted on the progress of the App
I’m terribly sorry for this situation that will put us all in a difficult position, but tell your customers that we are trying our best to find a way for a fair solution.
Warm regards"